27 Februari 2009

Celupar Karpal Boleh Makan Diri : Annuar Musa

By: Ramjit-->
KOTA BAHARU, 26 Feb (Bernama) -- Pengerusi DAP Karpal Singh diminta supaya beringat bahawa setiap kenyataan melulu dan keceluparannya yang menyinggung perasaan orang lain boleh memakan diri sendiri.
"Beliau perlu ingat pada hukum karma, dia sebut Pemuda (Umno) celaka, nanti kecelakaan kembali kepadanya," katanya Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Tan Sri Annuar Musa kepada pemberita di sini, Khamis.
Mengulas kenyataan Karpal menggunakan perkataan "celaka" terhadap Pemuda Umno semasa perbahasan di Dewan Rakyat semalam, beliau berkata sebagai seorang peguam berpengalaman, Karpal tidak sepatutnya membuat tuduhan melulu mendakwa Pemuda Umno bertanggungjawab mengirim peluru sebagai ancaman kepadanya baru-baru ini.
Annuar berkata Karpal tidak sepatutnya menyalah guna kekebalannya sebagai anggota Dewan Rakyat untuk bercakap apa sahaja yang beliau mahu.
"Mungkin juga dia guna itu sebagai provokasi terhadap Umno. Sebab itu Umno tidak boleh terikut-ikut. Kalau dia lakukan sesuatu yang menyalahi undang-undang, biar undang-undang yang uruskan dia," katanya.
-- BERNAMA, 27/02/09.

Tiada ulasan: