29 Jun 2009

Tuan Aziz calon BN

[Kosmo - 29/06/09]
MUHYIDDIN (dua dari kanan) menjulang tangan Tuan Aziz (di tengah) selepas pengumuman pemilihan pegawai Kesedar itu sebagai calon BN bagi Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai di Kuala Krai semalam.
Oleh ZAID MOHD. NOOR zaid.mohdnoor@kosmo.com.my
KUALA KRAI - Pengurus Bahagian Pemantauan dan Penyelarasan Projek, Ibu Pejabat Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan (Kesedar), Tuan Aziz Tuan Mat, 39, diumumkan sebagai calon Barisan Nasional (BN) bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai pada 16 Julai ini.
Pemilihan beliau sebagai calon diumumkan oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin di hadapan ribuan penyokong BN di Pusat Operasi BN Manek Urai di sini petang semalam.
Tuan Aziz yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kuala Krai merupakan siswazah Universiti Teknologi Malaysia (UTM) dalam bidang Pengurusan Teknologi.
Bekas pelajar Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Yok Chai, Sekolah Kebangsaan Sultan Yahya Petra dan Sekolah Menengah Kebangsaan Yahya Petra, Kuala Krai itu dibesarkan di Kampung Guchil, Kuala Krai dan mula menyertai UMNO pada tahun 1988.
DUN Manek Urai mempunyai seramai 12,293 pemilih berdaftar iaitu 12,268 pemilih biasa manakala 25 lagi ialah pemilih pos.
Kerusi DUN Manek Urai diisytiharkan kosong pada 23 Mei lalu ekoran penyandangnya, Ismail Yaacob yang mewakili Pas meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II pada 22 Mei kerana sakit jantung.
#

Tiada ulasan: