1 Julai 2009

Kerajaan Perpaduan: Sandiwara PAS dan taktik lama yang jumud

"Selepas cadangan mewujudkan kerajaan perpaduan ditolak oleh pakatan pembangkang, Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang kini menyalahkan UMNO pula dengan mendakwa parti itu gagal menjadi model perpaduan di kalangan orang Melayu dan rakyat negara ini."
Itulah petikan berita dari akhbar Utusan Malaysia pada 1 Julai 2009, sebagai mengulas kenyataan Hadi Awang mengenai 'kerajaan perpaduan' impiannya.
Beberapa pemimpin PAS pada mulanya bercakap mengenai perpaduan termauk Hadi Awang serta saf kanan dalam PAS dan mendapat tentangan dari Nik Aziz, nampaknya nilai-nilai murni perpaduan sudah menjadi petaka besar kepada pakatan pembangkang yang berlindung atas nama Pakatan Rakyat (PR).
Sejarah telah terbukti, mereka ini sama ada Nik Aziz, Hadi Awang, Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang apabila mereka berkata mengenai peraduan, ianya adalah sandiwara politik semata-mata.
Nasaruddin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS sehingga hari ini masih diam membisu mengenai kegagalan kerajaan perpaduan cadangannya. Impian tak kesampaian. Malah tekanan dari musuh-musuh politiknya semasa pertandingan jawatan dalam muktamar PAS lepas, menjadikan 'bisu' lebih memberinya keselesaan.
Cuma apa yang boleh diperkatakan, UMNO bukan bodoh dengan sandiwara PAS mengenai perpaduan, selama ini PAS dan pakatan pembangkang sentiasa menjadi pemusnah setiap usaha UMNO atau BN menyatu padukan rakyat berbilang kaum di negara ini.
UMNO ibarat lebah-lebah yang berpadu tenaga membina sarang serta membina generasi serta mencari manisan disetiap kelopak bunga untuk menjadikan madu. PAS tak ubah seperti terbuan yang sering kali menyerang sarang-sarang lebah dan menyegat tak kira mangsa.
Sejarah telah membuktikannya!
# demimaruah.blogspot

Tiada ulasan: