22 April 2010

Anwar Kian Terdesak

BH - 22/04/2010
Rakan di Amerika mula sedar Penasihat PKR talam dua muka
BUKIT BERUNTUNG: Datuk Seri Najib Razak berkata, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini dalam terdesak apabila rakannya di Amerika Syarikat (AS) mula sedar beliau adalah pemimpin talam dua muka.
Perdana Menteri berkata, kenyataan Anwar berhubung isu Apco menyedarkan mereka yang Anwar tidak berpegang kepada prinsip, sebaliknya hanya mengutamakan keuntungan politik. "Dia (Anwar) ini suka perlekeh AS maka dia ditempelak balik sebab kawan-kawan dia lihat dia pemimpin talam dua muka. Kerana selama ini banyak pemimpin AS, termasuk yang keturunan Yahudi menjadi kawan baik dia.
"Tetapi sekarang ini dia bawa balik cerita Apco ada kaitan Yahudi. Jadi mereka kata, apa pula nak jadikan ini isu, ini tidak benar sama sekali, maka dia (Anwar) sudah rugi di AS.
"Kenapa? Boleh jadi nak sangat menang di Hulu Selangor. Kerana nak menang, dia cakap apa yang orang sini boleh terima untuk dapat keuntungan politik walaupun rugi di sana (AS). Ini jelas terbukti sekali lagi mainan politiknya. Bukan soal prinsip," katanya ketika berucap pada majlis menyampaikan amanat dan makan malam di Pusat Arahan BN di Bukit Sentosa di sini, malam tadi.
Hadir sama, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin; Pengarah Jentera Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor, Datuk Seri Noh Omar dan calon BN, P Kamalanathan.Kira-kira 1,000 petugas jentera kempen BN menghadiri majlis itu.Terdahulu, Najib berkata, Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini `libang libu' atau gelabah kerana beliau sudah mengetahui semua rahsianya.
"Dalam lawatan ke Washington, ada dua wakil rakyat Bebas ikut saya, iaitu Zulkifli Noordin dan Datuk (Seri) Zahrain Mohamed Hashim. Malam-malam ketika rehat mereka jumpa saya dalam bilik buka cerita.
"Sekarang ini saya sudah tahu segala-gala cerita, saya sudah tahu. Jadi janganlah temberang, janganlah tipu, saya tahu semua sekarang.
"Saya tahu bagaimana fitnah dirancang, macam mana pembunuhan karakter dilakukan kerana orang ini panglima PKR dulu," katanya.
Sementara itu kata Najib, beliau melantik Noh untuk memastikan setiap janji dan masalah rakyat di Parlimen Hulu Selangor akan ditunaikan oleh kerajaan BN.
"Maka saya memberi jaminan kita sebagai ketua kerajaan (Persekutuan) bahawa kita tetap akan melaksanakan semua janji di Hulu Selangor," katanya.
Najib berkata, pilihan raya kecil Hulu Selangor bukan hanya untuk memilih seorang Ahli Parlimen, tetapi satu pungutan suara rakyat terhadap hala tuju negara.
Sementara itu, ketika berucap di Bilik Gerakan MCA di Kuala Kubu Bharu, Najib mahu semua parti komponen BN berganding tangan dan berusaha keras bagi memastikan rakyat menyokong calon BN.
“Pilihan raya kecil ini adalah ujian penting kerana saya mahu melihat reaksi rakyat terhadap kepemimpinan saya, gagasan 1Malaysia yang diperkenalkan saya... mahu melihat sama ada rakyat menerima semua dasar itu atau tidak,” katanya. "Bukan itu saja, malah pilihan raya kecil ini juga adalah ujian penting kepada MCA..., walaupun calon yang bertanding bukan dari MCA tetapi mahu melihat sama ada masyarakat Cina menyokong barisan kepemimpinan baru parti itu,” katanya.
Sementara itu, Najib berkata pengundi perlu menolak calon PKR, Datuk Zaid Ibrahim kerana beliau adalah calon 'reject' serta tidak mampu untuk berkhidmat kepada rakyat.Beliau berkata, pengundi di Hulu Selangor perlu memberi kemenangan kepada calon BN, P Kamalanathan, kerana yakin ia mampu menjadi wakil rakyat yang baik dan berkhidmat dengan baik.
"Kita sudah kenal dia (Zaid) sebab kita satu kumpulan, satu kerajaan dulu, dah kenal luar dan dalam kenal tidak usahlah kita sebut, kita tolak dia.
"Memang barang 'reject' dia keluar BN dan masuk parti pembangkang, tidak mengapalah kita kekalkan dia sebagai 'reject'," katanya ketika berucap di Bilik Gerakan BN Hulu Bernam di sini, malam tadi.
/hwa-bharian.com.my

Tiada ulasan: