22 April 2010

Medan penting saya - Najib

UM - 22/04/2010
Oleh NOR SEDEK ISMAIL dan MOHD. ASRON MUSTAPA

Najib Tun Razak dan Muhyiddin Yassin bersama calon Barisan Nasional, P. Kamalanathan (tengah) mengangkat tangan di pusat gerakan Barisan Nasional di Bukit Sentosa, Hulu Selangor, semalam.

HULU SELANGOR 21 April - Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor merupakan medan penting bagi menilai penerimaan rakyat terhadap pembaharuan dan transformasi yang diperkenalkan kepimpinan beliau melalui gagasan 1Malaysia.
Perdana Menteri berkata, sebarang keputusan pada Ahad ini, bakal menentukan sama ada dasar yang diperkenalkan bagi membangunkan negara menerusi Model Ekonomi Baru (MEB) dan pendekatan 1Malaysia, diterima atau tidak oleh masyarakat.
Pada masa yang sama, beliau berkata, pilihan raya itu juga menjadi penentu sama ada kepimpinan baharu MCA diterima dan mampu mengembalikan semula sokongan masyarakat Cina kepada Barisan Nasional (BN).
'' Walaupun MCA bukan calon di Parlimen Hulu Selangor tetapi mereka mesti bekerja keras dan komited untuk menarik sokongan masyarakat Cina kerana saya mahu mereka bersama-sama kerajaan dalam memajukan negara," katanya semasa berucap ketika melawat Bilik Gerakan MCA di Kuala Kubu Baru di sini malam ini.
Hadir sama Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, Setiausaha Agung MCA, Datuk Seri Kong Cho Ha dan Naib Presiden MCA, Datuk Donald Lim serta calon BN, P. Kamalanathan.
Mengulas lanjut, Najib berkata, semua pihak perlu bekerja keras dalam tempoh kempen yang hanya tinggal tiga hari lagi bagi memastikan kemenangan BN kerana pilihan raya kecil ini juga dijadikan ujian bagi pihak pembangkang.
Dalam pada itu, beliau berkata, kehadirannya bagi menjayakan kempen di Hulu Selangor bukan merupakan suatu kelaziman untuk Pengerusi BN kerana tanggungjawab itu dipikul oleh timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin tetapi ia dilaksanakan bagi menaikkan semangat dan sokongan kepada jentera parti.
''Hulu Selangor ini unik kerana saya juga merupakan Pengerusi BN Selangor dan seharusnya saya berada di sini," ujarnya.
/hwa-utusan.com.my

Tiada ulasan: