24 April 2010

Najib mahu pengundi beri mandat kepada BN

UM - 24/04/2010

HULU SELANGOR 23 April - Datuk Seri Najib Tun Razak mahu perubahan politik di negeri ini bermula dengan kemenangan calon Barisan Nasional (BN), P. Kamalanathan pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor Ahad ini.

Sehubungan itu, Perdana Menteri berkata, sokongan padu rakyat di kawasan itu amat dituntut kerana Selangor begitu penting kepada masa depan negara yang sedang menuju proses perubahan menerusi pendekatan 1Malaysia.

Beliau berkata, bagaimanapun bagi melahirkan sebuah negara maju dan harmoni, kaum Melayu, Cina dan India tidak boleh membawa haluan masing-masing tetapi hendaklah bergerak maju bersama 1Malaysia.

"Ekoran itu saya kini memerlukan mandat penduduk Hulu Selangor dan jika mahu perubahan yang dirancang, maka perlu sokong dan undi calon BN.

"Calonnya, Kamalanathan sudah berjanji mahu bekerja siang dan malam untuk membantu masyarakat di sini.

"Ini kerana kita tidak mahu Malaysia hanya menjadi sebuah negara sederhana tetapi melonjak menjadi sebuah negara hebat," katanya ketika berucap dalam perjumpaan dengan masyarakat Cina di pekan Hulu Yam Baru di sini hari ini.

Hadir sama Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek, Presiden Gerakan, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon, Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil serta Kamalanathan.

Pada majlis itu, Najib turut mengumumkan bantuan kepada Kelab Hokkien, Persatuan Muhibbah serta Persatuan Kwantung sebanyak RM90,000 bagi membina jalan dan longkang untuk kawasan Tanah Perkuburan Cina Hulu Yam.

Najib yang juga Pengerusi BN negeri memberi jaminan akan memastikan semua janji ditunaikan demi masa depan rakyat.

"Kita bukan seperti Parti Keadilan Rakyat (PKR), impian mereka dengan Pas dan DAP berbeza. Mereka hipokrit cuma baik di depan sahaja dan PKR janji macam-macam tetapi habuk pun tak ada," jelasnya.

Sebaliknya, dalam BN tegas Najib, kerajaan akan buktikan berjaya membawa perubahan untuk kemajuan rakyat tanpa mengira kaum atau latar belakang.

/hwa-utusan.com.my

Tiada ulasan: