29 Jun 2010

Anwar nafi ada agenda tersembunyi lantik Azmin

UM - 29/06/2010

KUALA LUMPUR 28 Jun - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan dakwaan bahawa ada agenda tersembunyi di sebalik pelantikan Naib Presidennya, Azmin Ali sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri (MPN) PKR Selangor menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau berkata, Abdul Khalid melepaskan jawatan sebagai Pengerusi MPN kerana mahu memberi tumpuan kepada tugasnya sebagai Menteri Besar untuk memimpin dan mentadbir negeri Selangor.

"Kita merasakan ada program parti di peringkat negeri yang perlu diuruskan oleh pemimpin lain memandangkan Abdul Khalid perlu menjalankan tugasnya memimpin dan mentadbir negeri," katanya ketika ditemui pemberita di lobi Parlimen hari ini.

Anwar mengulas perkara itu ekoran kenyataan Abdul Khalid sebelum ini yang menafikan bahawa beliau mengosongkan jawatan Pengerusi MPN Selangor selepas menerima desakan daripada beberapa pihak.

Dalam pada itu, diminta mengulas mengenai dakwaan bahawa wujudnya komplot menggulingkan kepimpinan Abdul Khalid oleh 15 Ahli Parlimen yang dikatakan turut membabitkan Azmin, Anwar berkata, perkara itu adalah tidak benar.

Sementara itu, Azmin ketika diminta mengulas perkara itu menegaskan, beliau sentiasa bekerja rapat dengan Abdul Khalid dan tidak wujud sebarang masalah antara mereka.

"Saya akan memberi sokongan penuh kepada Abdul Khalid dan akar umbi juga menyokong penuh pelantikan saya sebagai Pengerusi MPN Selangor," katanya.

/hwa: www.utusan.com.my

Tiada ulasan: