30 Januari 2011

Perlu bijak buat pilihan – Azahar

UM - 30/1/11


MOHD. Azahar Ibrahim mencium tangan neneknya, Esah Sulong untuk mendapat restu diperhatikan Shahrizat Abdul Jalil di rumahnya di Labis, semalam.

LABIS 29 Jan. – Calon Barisan Nasional (BN) bagi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang, Mohd. Azahar Ibrahim berharap pengundi membuat pilihan bijak pada hari pengundian esok.

“Setiap undi adalah amat berharga dan jangan sia-siakannya,” katanya ketika ditemui di Kampung Paya Merah di sini, hari ini.

Mohd. Azahar memulakan kempennya hari ini dengan berjumpa masyarakat Cina, kemudian beramah mesra dengan penduduk kampung itu, Kampung Juaseh, Taman Daya, Taman Soon Cheong dan kemudian melawat bekas gurunya, May Yusof Mat Arif yang sakit di Pekan Ayer Panas.

Mohd. Azahar kemudian bertemu dengan masyarakat Cina di Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Labis selain bertemu dengan neneknya, Esah Sulong, 93, dan nenek isterinya, Awiyah Mohd. Sani, 81, di Kampung Paya Merah.

Esok, Mohd. Azahar dan Esah akan mengundi di Dewan Serbaguna Kampung Paya Merah kira-kira pukul 8 pagi esok.

Normala serah kepada pengundi


NORMALA Sudirman bersalam dengan penduduk di Kampung Lembah Bakti Tenang Station, Labis, semalam.

LABIS 29 Jan. – Tempoh 24 jam sebelum berakhirnya kebenaran berkempen digunakan sepenuhnya oleh calon Pas, Normala Sudirman untuk bertemu dengan penduduk di Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang semalam.

Normala berkata, suaminya, Maarof Abdul Mutalib memulakan kempen hari terakhirnya dengan bertemu penduduk di Felda Chemplak, Kampung Sawah dan menemui petugas di bilik gerakan Pas di sini sebelum berhenti rehat.

Beliau kemudian menziarahi jenazah seorang penduduk kampung di Kampung Lembah Bakti, Tenang Stesen, Ramli Ahmad, 71, yang meninggal dunia pagi ini, ke Kampung Orang Asli Segamat Kecil dan berakhir di Felda Chemplak.

Normala yang ditemui pemberita di sini berkata, beliau sentiasa positif dan berkeyakinan tinggi menghadapi hari pengundian Pilihan Raya Kecil DUN Tenang di sini esok.

“Sekiranya kalah, saya anggap ia sebagai kemenangan yang tertunda,” katanya.

/hwa: utusan.com.my/

Tiada ulasan: