8 Mac 2012

Azizan: Terkorbannya seorang lagi ulama Pas

TAHNIAH kepada ahli-ahli Pas yang telah menjadikan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan sebagai harimau tanpa gigi.
Beliau khabarnya kini hanya sebagai Menteri Besar boneka yang berfungsi sebagai jurucakap keputusan Jawatankuasa Pemandu.
Dalam erti kata sebenar, Azizan tidak layak membuat keputusan malah gagal dalam tugas beliau sebagai Menteri Besar. Bagi saya itu penghinaan besar yang dilemparkan oleh ahli-ahli Pas kepada Azizan.
Tahniah juga kepada golongan ulama Pas yang kini sudah ramai tersungkur dan lesu. Ramai yang telah ditalkinkan oleh ahli-ahli Pas sendiri. Inilah hikmahnya bersahabat dengan PKR dan DAP.
Dalam keadaan PKR yang semakin lesu, saya ingin mencadangkan agar Penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dicalonkan sebagai Presiden Pas pula untuk pemilihan akan datang.
Saya yakin beliau boleh menang besar dengan mengalahkan Datuk Seri Hadi Awang. Ini kerana pengaruh Anwar dalam Pas amat besar. Ahli-ahli Pas pun amat menyukai beliau. Mungkin untuk menjadi Mursyidul Am pun beliau layak. Lebih mudah untuk beliau menjadi Perdana Menteri nanti.
Janganlah kita terkejut sekiranya suatu masa nanti Anwar dan Azmin yang mengepalai Pas. Mereka telah pun menyusun penyokong mereka dalam saf kepimpinan Pas. Cuma menunggu masa dan detik yang sesuai untuk impian ini menjadi kenyataan.
Tahniah untuk ahli-ahli Pas, anda memang hebat. Seorang demi seorang pemimpin golongan ulamak anda cantas.
Strategi Anwar mengena, pemimpin dan ahli Pas terkena!

/hwa: utusan.com.my | 8/3/12

Tiada ulasan: