29 Mei 2012

Cuma gimik politik Pas

KOTA BHARU 27 Mei - Kerajaan Pas Kelantan tidak mampu membina lebuh raya sendiri kerana ia melibatkan kos yang terlalu tinggi.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, berdasarkan realiti semasa, cita-cita tersebut tidak mungkin dapat tercapai.
Beliau sebaliknya menyifatkan tindakan Kerajaan Pas Kelantan untuk mengadakan majlis pecah tanah pembinaan Lebuh Raya Kota Bharu-Kuala Krai yang melibatkan kos hampir RM2 bilion di Felcra Mek Nab, Machang esok hanya sebagai gimik politik.
"Pas akan mengadakan majlis pecah tanah projek berkenaan esok, namun tindakan tersebut hanyalah satu gimik mereka, terutama menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.
"Pas juga meminta dana daripada rakyat negeri ini untuk bersama membantu mereka merealisasikan impian berkenaan. Mengumpul dana daripada rakyat, berpuluh tahun lagi pun belum tentu dapat jumlah tersebut," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Mesyuarat Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kelantan (MTPNK) di Jabatan Pembangunan Persekutuan di sini hari ini.
Dalam perkembangan lain, Mustapa yang juga Pengerusi MTPNK berkata, kerajaan terus giat melaksanakan beberapa projek yang telah dijanjikan kepada rakyat negeri ini.
Menurutnya, antara projek itu termasuklah pembinaan jambatan yang menghubungkan Kampung Manek Urai Lama dan Manik Urai Baru di Kuala Krai yang dijangka siap November ini.
Katanya, selain itu, pembinaan 1,000 rumah mampu milik di kawasan Dewan Undangan Negeri Galas di Gua Musang seperti yang telah dijanjikan turut melalui perkembangan yang positif di mana ia akan siap sepenuhnya pada tahun depan.
"Pelaksanaan setiap projek tersebut jelas membuktikan kerajaan telah menepati janji kepada rakyat, cuma kadang-kadang ia berlaku sedikit kelewatan atas sebab yang tidak dapat dielakkan," katanya.
Tambahnya, kerajaan turut prihatin dalam membantu masyarakat miskin di sini dengan memperuntukkan RM11.7 juta untuk membina dan membaiki 2,911 buah rumah tahun ini.
/hwa: utusan.com.my | 28/5/12

Tiada ulasan: