1 Ogos 2008

Utamakan usaha kukuh parti daripada bergabung dengan Pas – Muhyiddin

01/08/2008 3:28pm
MUAR 1 Ogos – Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin berkata, Barisan Nasional (BN) harus memberi keutamaan memperkukuhkan parti daripada berbincang dengan parti lain seperti Pas untuk bergabung membentuk kerajaan campuran.
Beliau berkata, meskipun usaha bekerjasama dengan Pas adalah baik khususnya dalam berkongsi idea memperjuangkan soal-soal pokok kedua-dua parti, agenda yang lebih penting dalam UMNO sekarang ialah memastikan ia terus kuat.
``Sebenarnya saya sendiri tidak tahu bagaimana hal ini (penggabungan UMNO dan Pas) bermula. Pas berkata mereka sudah tolak tawaran kerjasama itu dan bagi saya, perkara yang paling mustahak sebelum berfikir untuk bekerjasama ialah bagaimana kita hendak memperkuatkan parti kita dulu.
``Kita tidak mahu nanti ada pihak yang melihat bahawa parti kita ini agak lemah dan usaha (penggabungan) ini adalah taktik bagi memperkuatkan BN," katanya pada sidang akhbar selepas melawat kerja-kerja pembinaan Kompleks Pusat Bimbingan Usahawan Tani di Pagoh dekat sini hari ini.
- Utusan.

Tiada ulasan: