11 September 2008

Dua AJK UMNO Hulu Terengganu Dakwa Dipecat Ketua Bahagian Tanpa Sebab

KUALA TERENGGANU, 10 Sept (Bernama)-- Dua anggota jawatankuasa UMNO Bahagian Hulu Terengganu mendakwa mereka dipecat oleh ketua bahagian itu Datuk Tengku Putera Tengku Awang tanpa alasan kukuh.Mohd Pauzi Yusof dan Jalaluddin Ismail berkata mereka menerima surat pemecatan bertarikh 4 Sept beberapa hari lepas yang ditandatangani oleh Tengku Putera.
"Pemecatan kami dirujuk mengikut Fasal 15.12.1 Perlembagaan UMNO," kata Mohd Puzi kepada pemberita di sini hari ini.Mohd Pauzi, yang memegang jawatan tersebut sejak 2000, berkata walaupun beliau dan Jalaluddin telah dilantik untuk menyandang jawatan tersebut dan ketua bahagian berkuasa untuk mengambil tindakan itu tetapi alasan pemecatan masih perlu diberikan.
Beliau mendakwa pemecatan itu berkemungkinan disebabkan oleh tindakan mereka mencadangkan calon lain untuk bertanding sebagai Ketua Bahagian dalam mesyuarat UMNO cawangan baru-baru ini.
Katanya tindakan itu tidak sepatutnya dilakukan dalam keadaan politik pada masa kini kerana ia boleh memecah perpaduan ahli parti.Selain Mohd Fauzi dan Jaluluddin, setiausaha Umno bahagian itu, Baharudin Bilaldiah, turut dipercayai dipecat daripada jawatannya itu.
Ketika dihubungi, Baharudin sekadar mengesahkannya tanpa mengulas lanjut.
-- BERNAMA,

Tiada ulasan: