25 September 2008

Perlu minta maaf kepada kerajaan

MELAKA 24 Sept. - Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok didesak agar meminta maaf kepada kerajaan kerana mengeluarkan kenyataan yang menghina dengan mengatakan beliau dijamu 'sama seperti makanan anjing' ketika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), baru-baru ini.
Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, kenyataan beliau yang dibuat pada 19 September itu jelas sekali satu kenyataan biadap bertujuan menjejaskan nama baik kerajaan di bawah pimpinan Barisan Nasional (BN).
''Pihak pusat tahanan ISA (Kementerian Dalam Negeri) juga patut mengemukakan saman malu ke atas Teresa atas kenyataan yang biadap ini.
''Alasan bahawa beliau dalam keadaan letih ketika membuat kenyataan itu juga tidak boleh diterima. Teresa Kok tidak boleh lepas begitu sahaja," katanya yang juga Ketua Menteri Melaka di sini hari ini.
Mohd. Ali berkata, pakatan pembangkang juga sepatutnya mengambil tindakan memecat Teresa sebagai ahli jika parti itu benar-benar bertanggungjawab memandangkan kenyataan tersebut telah menjejaskan nama baik negara.
Pada 19 September lalu, Teresa mendakwa kononnya beliau dijamu 'sama seperti makanan anjing' sewaktu dalam lokap ISA.
Bagaimanapun, beliau menyalahkan Utusan Malaysia kerana memutarbelitkan kenyataan tersebut sedangkan ia turut disiarkan oleh TV3 dan Malaysiakini.
- Utusan, 25-09-08.

1 ulasan:

demimaruah berkata...

BANDUAN PUN NAK MAKAN SEDAP KE? LAIN KALI JANGAN NAK JADI HEROIN CABUT LER... JADI TB BUKAN TIKET NAK TUNJUK SAMSENG DI TANAH MELAYU INI YA!