11 Januari 2009

Kerja keras pastikanBN menang - Najib

KUALA TERENGGANU 10 Jan. - Barisan Nasional (BN) perlu bekerja dengan lebih keras bagi memastikan kemenangan pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu, 17 Januari ini.
Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata, usaha yang lebih gigih perlu dilakukan kerana hasil penilaian dalam kempen yang memasuki hari kelima hari ini menunjukkan BN berpeluang mencapai kemenangan.
''Kita ada peluang menang tetapi kita mesti kerja lebih keras sampailah pada hari pembuangan undi. Umumnya jentera kita berjalan baik tetapi kita juga mesti lihat dari beberapa aspek lagi yang perlu diperbaiki," katanya.
Beliau yang juga Timbalan Perdana Menteri menyatakan demikian selepas menghadiri Perjumpaan Mesra Bersama Imam, Bilal dan Penyerahan Cek Bantuan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan (SABK) di Primula Beach Resort di sini hari ini.
Pada majlis itu, Najib menyampaikan cek berjumlah RM8 juta kepada 20 buah SABK dari Terengganu, Kelantan dan Pahang.
Hadir sama Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Terengganu, Datuk Tengku Putera Tengku Awang; Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek.
Menjawab satu soalan, Najib menolak dakwaan sesetengah pihak kononnya langkah kerajaan meluluskan beberapa projek kepada masyarakat Cina di negeri ini sebagai usaha 'menggula-gulakan' mereka agar menyokong BN.
- MM, 11/01/09.

Tiada ulasan: