26 Disember 2009

Jangan kompromi dengan Guan Eng

UTUSAN - 26/12/09
KUALA LUMPUR 25 Dis. – Kerajaan digesa tidak berkompromi dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang membuat dakwaan Setiausaha Politik seorang anggota Exco negeri Selangor, Teoh Beng Hock mati akibat dibunuh.
Presiden Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak), Tan Sri Abu Zahar Ujang berkata, tindakan tegas wajar diambil ke atas Guan Eng kerana sengaja mewujudkan suasana tidak harmoni dalam masyarakat.
‘‘Saya menyokong ketegasan Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar dalam menjalankan tanggungjawabnya. Oleh itu saya harap pihak berkuasa mengambil tindakan segera terhadap Guan Eng.
‘‘Sepatutnya Guan Eng sebagai seorang pemimpin tidak boleh mengeluarkan kenyataan yang mendahului proses mahkamah. Jika Guan Eng terus bersikap sedemikian kita bimbang ia akan mengakibatkan pergolakan sesama kaum pula,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Khalid yang memberitahu, Setiausaha Agung DAP itu mungkin diambil tindakan mengikut Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan kononnya Beng Hock mati dibunuh./...

Tiada ulasan: