31 Ogos 2010

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

UM - 31/8/10

AWANG sebenarnya tidak berminat untuk mengulas isu klip video kontroversi Wee Meng Chee ketika semua rakyat bersemangat menyambut ketibaan ulang tahun kemerdekaan negara.

Namun hati Awang meronta-ronta apabila membaca kenyataan Meng Chee yang lebih dikenali sebagai 'Namewee' kerana siri klip video kontroversinya. Terbaru, pembikinan klip video yang jelas mengulangi perbuatan biadab apabila menyentuh mengenai seorang pengetua yang didakwa membuat kenyataan berbaur perkauman.

Kata Namewee kepada wartawan Utusan, dia menggunakan kata-kata kesat dan lucah dalam klip video terbarunya dalam usaha menarik perhatian orang ramai supaya tidak rasis.

Awang turut 'membilas' klip video terbabit - jelas wujud perkataan- perkataan yang tidak tergamak untuk Awang catatkan pada ruangan ini. Ia amat jijik!

Setelah mengikuti klip tersebut dan mengikuti ulasan Namewee, mesej Awang kepadanya mudah - kalau hendak mengajar orang lain supaya tidak rasis, hapuskan segala keburukan dalam diri sendiri dahulu. Bersihkan dahulu diri daripada kata-kata nista.

Apa pun tujuan klip video itu dibuat dan niat si pembikinnya, ia sama sekali tidak menghalalkan cara dan persembahannya yang jelas tidak bertamadun. Ingatlah negara kita telah lama merdeka.

Awang - Anak merdeka.

/hwa: utusan.com.my/

Tiada ulasan: