15 November 2010

Aktiviti sampingan dekati penduduk

HM - 15/11/10

BESUT: Pelbagai aktiviti sampingan diadakan oleh penduduk di kawasan Peti Undi Kampung Kubang Bemban, di sini, sebagai usaha mendekati komuniti setempat dalam program Qurban Harian Metro 2010 sempena sambutan 20 tahun akhbar itu.

Jawatankuasa Penyelaras Tabika Kemas Kampung Gong Mat Som, tidak ketinggalan mengadakan program dengan menyampaikan sumbangan peralatan sekolah kepada kanak-kanak di kelas kampung itu, kelmarin.


Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) kampung berkenaan, Yusof Mohamad berkata, seramai 30 murid tabika berkenaan diraikan sempena sambutan majlis itu selain menghebahkan program kepada penduduk kampung terbabit.

Selain Kampung Gong Mat Som, sembilan lagi kampung di kawasan Peti Undi Kubang Bemban terbabit bagi menjayakan program julung kali membabitkan 12 lembu sumbangan Harian Metro dan Majlis Agama dan Adat Melayu Terengganu (Maidam).


Yusof berkata, penduduk kampung itu yang ditugaskan mengawal keselamatan sempena program itu sudah bersiap sedia untuk memikul tanggungjawab diamanahkan pihak penganjur.


“JKKK sudah memaklumkan kepada semua penduduk dan komuniti setempat mengenai program itu dan berharap kehadiran mereka dapat memeriahkan lagi majlis,” katanya pada majlis meraikan kanak-kanak Tabika Kemas kampung itu kelmarin.

/hwa: hmetro.com.my/

Tiada ulasan: