28 Disember 2010

Pelantikan beri nafas baru kepada UMNO

UM - 28/12/10

KUALA TERENGGANU 27 Dis. - Pelantikan semula Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri akan memberi nafas baru kepada UMNO dan negeri ini.

Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Tengku Putera Tengku Awang berkata, ia membuktikan pucuk pimpinan tertinggi negara yakin dengan kemampuan pemimpin negeri menerajui parti dan memenuhi harapan rakyat.

Beliau menyifatkan pelantikan itu turut melenyapkan pelbagai persepsi negatif terhadap UMNO negeri seterusnya menjadi permulaan baru untuk parti menyusun dan menggerakkan agenda menghadapi pilihan raya.

“Saya rasa pengumuman ini amat dinantikan oleh semua. Menteri Besar sendiri akan mengetuai UMNO negeri dibantu oleh Timbalannya, Yahya Khatib Mohamad. Mereka merupakan orang yang paling layak untuk menjadi perantaraan antara kepimpinan dan rakyat.

“Pelantikan ini tentunya ditimbangkan bukan dalam sehari dua dan saya yakin penyerahan kembali jawatan ini amat bermakna dalam perkembangan politik di negeri ini,” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini, hari ini.

/hwa: utusan.com.my/

Tiada ulasan: