28 Februari 2011

Sokongan Melayu simpanan tetap UMNO

BATU PAHAT 27 Feb. - Sokongan pengundi Melayu khususnya di kampung-kampung tradisi serta kawasan Felda mesti dikekalkan sebagai 'simpanan tetap' UMNO bagi menjamin kemenangan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum nanti.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, sehubungan itu, perjuangan membela nasib orang Melayu tidak boleh diabaikan dalam usaha memenangi hati semua pihak.

"Sokongan orang Melayu mesti dipertahankan sebagai 'simpanan tetap'. Kita mesti menjadi juara dalam menawan hati orang Melayu dan yang pasti, kita sama sekali tidak boleh melukakan hati orang Melayu," katanya.

Mohd. Puad ditemui selepas merasmikan Persidangan Berkelompok Cawangan-Cawangan UMNO Dalam Bahagian Batu Pahat di sini hari ini.

Beliau yang juga Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat turut mengumumkan pemberian ganjaran RM15,000 daripada UMNO Pusat dan Batu Pahat kepada ahlinya yang berjaya mendaftarkan 1,500 pengundi baru di daerah ini.

Menurutnya, ahli UMNO kini lebih matang dan menyedari bahawa kuasa politik hanya boleh diperoleh jika orang Melayu bersatu.

Sehubungan itu, beliau menggesa ahli UMNO supaya tidak leka dengan kemenangan dalam beberapa pilihan raya kecil kebelakangan ini kerana trend tersebut tidak menjamin UMNO bersedia 100 peratus bagi menghadapi PRU.

Mohd. Puad yang juga Timbalan Menteri Pelajaran berkata, UMNO juga perlu lebih agresif menguasai 'media baru' untuk memenangi hati rakyat yang kini tidak hanya memperoleh maklumat daripada media konvensional.

"Kita mesti menjuarai perubahan. Penggunaan teknologi maklumat dan Internet seperti Facebook dan blog perlu diperhebatkan kerana orang ramai kini dilihat lebih cenderung dan berminat dengan media baru ini," katanya.

Beliau mengakui, pada masa ini UMNO masih agak terkebelakang dalam penggunaan media baru terutama dari segi kekerapan penggunaan blog.

"Kita dapati banyak serangan terutamanya daripada pembangkang menerusi blog-blog mereka terhadap kita. Saya lihat kita agak terlewat untuk membalas atau menerangkan isu tersebut di dalam blog," katanya.

/hwa: utusan.com.my | um - 28/2/11

Tiada ulasan: