2 April 2012

Jamil Khir beri tempoh 14 hari kepada Shamsul

JERAI 31 Mac - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom hari ini memberi tempoh 14 hari kepada Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd. Akin untuk memohon maaf dan menarik balik kenyataan fitnahnya berhubung isu qazaf.
Menurutnya, Shamsul Iskandar perlu menarik balik dakwaan yang mengatakan beliau menahan permohonan qazaf berkaitan kes liwat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada dibawa ke mahkamah syariah.
"Ia merupakan satu pembohongan yang amat tidak wajar kepada saya dan bukan sekadar itu, difitnah dan juga dimalukan dengan kenyataan yang telah beliau (Shamsul) keluarkan dan bukan hanya soal saya tetapi pembohongan ini dibuat di dalam televisyen yang disiarkan secara langsung di seluruh Malaysia," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Kali Ketujuh Pertubuhan Pergendangan Silat Daerah Yan di Gelanggang Silat Gayung Rumah Shaari Man di Simpang Tiga, Sungai Daun, Yan dekat sini hari ini.
/HWA: utusan.com.my | 2/4/12

Tiada ulasan: