31 Mei 2012

LGBT senjata Barat runtuh sistem institusi kekeluargaan - IKIM

KUALA LUMPUR 29 Mei - Kebebasan dan hak individu yang diperjuangkan oleh golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) adalah senjata Barat untuk meruntuhkan sistem kekeluargaan dan kepercayaan agama.
Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan berkata, fahaman hedonisme yang cuba membenarkan perkahwinan sesama jantina itu harus ditolak kerana boleh merosakkan moral dan struktur masyarakat.
"Manusia tidak mempunyai kebebasan penuh dalam hidup kerana setiap kebebasan harus disertai dengan tanggungjawab kepada diri dan masyarakat.
"Pengaruh LGBT ini adalah satu perjuangan yang hanya mahu memuaskan nafsu sedangkan nafsu tidak mungkin dapat dipuaskan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Teori dan Aplikasi Prinsip Maqasid al-Shariah di sini hari.
Seminar Teori dan Aplikasi Prinsip Maqasid al-Shariah yang berlangsung selama dua hari itu membabitkan pembentangan kertas kerja mengenai kepentingan prinsipnya dalam menangani permasalahan baru yang dihadapi umat Islam.
Beliau berkata demikian bagi mengulas satu daripada lima prinsip Maqasid al-Shariah iaitu tanggungjawab untuk melindungi keturunan selain agama, nyawa, akal dan harta.
/hwa: utusan.com.my | 31/5/12

Tiada ulasan: