31 Mei 2012

Ulang tahun Ke-73 AKHBAR Utusan

NASIR Ali (lima kiri) bersama Aziz Ishak (empat kiri), Baharom Mahusin (enam kiri) dan Kamsari Nor memotong pulut kuning pada majlis sambutan ulang tahun ke-73 Utusan Melayu (M) Berhad di Kuala Lumpur semalam. - UTUSAN/AMIN FARIJ HASAN
*****
UTUSAN Melayu (M) Berhad meraikan ulang tahun akhbar Utusan yang ke-73 dalam satu majlis ringkas di Ibu Pejabat Utusan Melayu di Jalan Chan Sow Lin, Kuala Lumpur, semalam.
Sambutan bagi menyambut akhbar yang diterbitkan pada 29 Mei 1939 itu dihadiri kira-kira 100 kakitangan Utusan Melayu dan dimulakan dengan majlis tahlil serta doa kesyukuran, upacara memotong pulut kuning dan nyanyian Suara Keramat, lagu syarikat Utusan Melayu yang ditubuhkan setahun sebelumnya iaitu pada 18 Jun 1938.
Sambutan diserikan dengan kehadiran Pengarah Eksekutif Kumpulan Utusan, Datuk Nasir Ali yang berharap Utusan Malaysia terus kekal sebagai wadah perjuangan orang Melayu.
Hadir sama, Ketua Pengarang Kumpulan Utusan, Datuk Aziz Ishak; Penolong Ketua Pengarang 2, Ahmad Abdul Hamid; Pengarang Kosmo!, Baharom Mahusin; Pengurus Jabatan Pengarang, Syed Agil Syed Jaafar dan Yang Dipertua Badan Keluarga Utusan Melayu (BKUM), Kamsari Nor.
/hwa: utusan.com.my | 31/5/12

Tiada ulasan: