31 Julai 2008

Muqabalah: PAS tidak ikhlas

Belajarlah dari pengalaman! Sejarah telah membuktikan bahawa PAS tidak ikhlas dalam apa jua rundingan sama ada untuk menjaga kedaulatan agam Islam, jauh sekali untuk di ajak berbincang hal-hal berkaitan dengan untung nasib bangsa Melayu atau negara.
Dari cadangan muzakarah, PAS cadangkan mugabalah. UMNO akur jua apa juga nama yang hendak diberi asalkan ianya memberi kebaikan kepada bangsa Melayu.
Apabila PAS dihentam dan dikritik oleh rakan-rakan dalam PKR, nampaknya timbul macam-macam tuntutan yang boleh membawa kegagalan untuk merealisasikan rundingan yang dihebohkan sebelum ini.
Nasihat kepada kepimpinan UMNO, tidak payahlah membazirkan masa bagi mengadakan rundingan dengan PAS. Makin UMNO merendah diri nampaknya pemimpin PAS seolah-olah cuba mengambil kesempatan untuk memijak kepada.
Marilah kita berusaha membetulkan apa yang kurang dalam UMNO dan membina kembali kekuatan yang pernah kita miliki oleh UMNO. Insya'Allah perjuangan murni ini tetap menyebelahi kita.
Sudah 62 tahun kita melaksanakan tanggungjawab ini dengan cemerlang. Pilihanraya 2004 bukan ukuran bahawa kita sudah lemah.
Jangan jadikan muqabalah ciptaan PAS untuk kita terus berbalah-balah!. Cukuplah.
- Putera Lembah Utara

Tiada ulasan: