2 Julai 2008

Rakyat Tidak Harus Terperangkap Teori Konspirasi Anwar

Wednesday, July 02 @ 11:07:59 MYT
Oleh Adnil Mohd
Kuala Lumpur -- Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata rakyat tidak seharusnya terperangkap dengan teori konspirasi yang digembar-gemburkan oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kes liwat terbaru beliau.
Menurut beliau apa yang diwar-warkan oleh Penasihat PKR itu hanyalah bertujuan untuk mengembalikan pergolakan politik negara pada tahun 1998.
"Saya ingin mengingatkan Anwar bahawa suasana politik pada hari ini amat berbeza berbanding pada tahun 1998 untuk beliau menggunakan alasan keselamatan bagi meraih simpati penyokongnya", katanya.
Beliau yang juga Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) seterusnya menambah apa yang dibangkitkan oleh Anwar berhubung soal keselamatan dirinya yang didakwa terancam adalah tidak munasabah sama sekali.
"Apa yang dibangkitkan Penasihat PKR mengenai soal keselamatan adalah tidak tidak berasas.
"Orang ramai perlu melihat ketelusan, kebebasan, keterbukaan dan toleransi yang dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Jadi tuduhan Anwar tidak boleh diterima langsung.
"Sebelum ini beliau bebas ke mana-mana, tiada sekatan langsung dan keselamatannya terjamin. Tuduhan ini semata-mata bagi mencapai impiannya untuk menjadi Perdana Menteri sahaja", ujarnya.
Kata beliau lagi, pergerakan itu berharap siasatan berkaitan Anwar dilakukan segera dengan telus dan adil serta tanpa rasa takut dan tiadk menyebelahi mana-mana pihak.
"Orang ramai sudah tidak percaya dengan tuduhan bahawa suasana dalam negara begitu terancam seperti didakwa", katanya.
Berhubung dakwaan Anwar bahawa konspirasi menjatuhkannya berlaku kerana hasratnya untuk bertanding dalam pilihan raya kecil dan terdapat beberapa wakil rakyat BN akan melompat kempakatan pembangkang, Hishammuddin menyifatkannya sebagai satu dakwaan yang tidak munasabah.
"Apa yang diperkatakan Anwar itu bukan perkara baru, jadi mengapa perkara ini dijadikan alasan", katanya.
- pemudaonline.

Tiada ulasan: