18 Februari 2009

Politik bebal lagi tak bermoral

Pemimpin jenis inikah yang ingin dibela oleh Pakatan Rakyat (PR)? Belum reda dengan perletakan oleh ADUN Bukit Selambau, Kedah sebagai Exco dan ADUN oleh V. Arumugam kerana skandal tidak bermoral, politik tanah air dikejutkan lagi oleh Elizabeth Wong yang juga Exco kerajaan PR Selangor (ADUN Bukit Lanjan).
Apa yang menarik kedua-kedua ADUN di atas dari parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dipimpin oleh Wan Azizah Wan Ismail selaku Presiden dan Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku Penasihat.
Ini mengingatkan kita pepatah orang tua-tua, "bapa borek, anak rentek", "bapa kecing berdiri, anak kencing berlari".
Apa yang lebih menghairankan ialah pemimpin-pemimpin Muslimat PAS nampaknya berdiri teguh di belakang Elizabeth Wong bagi mempertahankan salah laku moral yang mengaibkan dunia politik tanah air.
Saya percaya selepas pada ini akan terbongkar lagi kisah-kisah tidak bermoal dikalangan pemimpin PR kerana ramai yang dipilih untuk menjadi YB dalam pilihanraya umum ke-12 lepas dilakukan tanpa meneliti nilai kepimpinan dan peribadi mereka.
Kepada pemimpin-pemimpin BN, jangan terjebak dengan skandal yang memalukan ini dan berhati-hatilah kerana akan ada usaha oleh PR untuk 'perangkap' pemimpin BN dalam insiden memalukan ini.
Kalau kita ikuti sidang akhbar oleh Anwar Ibrahim, beliau dengan wajah yang bengis nampaknya menuding jari kepada BN, kononnya memulakan angkara ini.
Kekecewaan dan kemarahan Anwar sudah tidak boleh disembunyikan lagi nampaknya. Nampaknya gelaran 'Pak Shikh' sudah tak releven lagi untuk Anwar.
- hwa

Tiada ulasan: