28 Mac 2010

Zahrain hantar notis tuntutan kepada Guan Eng

ARKIB : UM - 26/03/2010
KUALA LUMPUR 25 Mac - Ahli Parlimen Bebas Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (gambar) akan menghantar notis tuntutan terhadap Lim Guan Eng esok berhubung dakwaan Ketua Menteri Pulau Pinang itu bahawa beliau terlibat dalam urusan tender projek Bukit Jambul Golf Resort.
Beliau berkata, notis tersebut yang merupakan langkah pertama dalam tindakan undang-undang akan dihantar peguamnya, Hanif Khatri Abdullah ke pejabat Guan Eng di Pulau Pinang esok dan Setiausaha Agung DAP itu perlu menjawabnya dalam masa tujuh hari.
"Peguam saya beritahu bahawa saya ada kes. Jadi saya sudah minta peguam saya menyerahkan notis tuntutan kepada Guan Eng dan selepas itu kita tengok apa maklum balas," katanya pada sidang akhbar di lobi Parlimen hari ini.
Sebelum ini Guan Eng telah membuat kenyataan bahawa Zahrain keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana gagal mendapatkan kelulusan tender bernilai RM40 juta untuk mengurus projek Bukit Jambul Golf Resort di Pulau Pinang menerusi sebuah syarikat RM2.
Zahrain berkata, beliau tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan sama sekiranya terdapat mana-mana pihak yang terus-menerus membuat fitnah terhadapnya.
"Perbuatan ini perlu dihentikan jika tidak ia akan menjadi budaya yang kotor. Sekarang ini pun ia seperti sudah menjadi lumrah yang akan merosakkan negara," katanya.
Menurut Zahrain, beliau akan terus membersihkan namanya daripada tuduhan fitnah yang tidak berasas itu.
/hwa-utusan.

Tiada ulasan: