29 September 2010

Pembohongan besar Anwar

UM - 29/9/10

KUALA LUMPUR 28 Sept. – Tindakan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh media negara ini bersikap berat sebelah dalam menyiarkan berita mengenai Indonesia ketika berada di Jakarta kelmarin jelas membuktikan pembohongan besar yang dilakukan oleh Ketua Pembangkang itu.

Malah Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, usaha yang cuba dilakukan oleh Penasihat PKR itu hanyalah semata-mata untuk mempengaruhi rakyat Indonesia demi kepentingan politiknya .

Beliau berkata, selama ini media di Malaysia amat bertanggungjawab dalam menyiarkan berita-berita mengenai Indonesia khususnya melibatkan soal hubungan republik itu dengan negara ini tanpa ada usaha untuk mensensasikan apa jua isu berbanding media di negara terbabit.

‘‘Saya percaya media di Malaysia amat bertanggungjawab. Media Malaysia tidak menggembar-gemburkan hal seperti ini berbanding apa yang digembar- gemburkan oleh pihak Indonesia.

‘‘Sebagai rakyat Malaysia Anwar Ibrahim janganlah mengkhianati negara kita dengan membuat pembohongan yang besar hanya kerana mahu menarik sokongan rakyat Indonesia.

‘‘Beliau juga mengaku memperjuangkan nasib pekerja Indonesia di Malaysia dengan membawa isu tersebut ke Parlimen. Semuanya ini juga pembohongan besar, dosa besar dan dosa kering yang dibuat di sana,’’ katanya di sini hari ini.

Muhyiddin mengulas dakwaan Anwar bahawa media di Malaysia bersikap berat sebelah dalam penerbitan berita mengenai Indonesia.

/hwa: utusan.com.my/

Tiada ulasan: