30 April 2013

Parti hanya peralat agama tarik undi

Kuala Lumpur: PAS didakwa langsung tidak mempunyai identiti Islam dan hanya memperalatkan agama sebagai label parti untuk terus mempengaruhi penyokong serta meraih undi.

Ahli Jawatankuasa Minda Pondok, Mohd Zainal Abidin Awang, berkata PAS bukan lagi memperjuangkan agama Islam, sebaliknya parti politik yang bersekongkol dengan DAP dan PKR sehingga `menjual’ kalimah suci Allah serta terpalit isu lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT), demi mengejar kuasa.
Justeru, beliau berkata, golongan ulama dan pendakwah melalui Minda Pondok bangkit menentang PAS yang disifatkan sudah jauh menyeleweng daripada landasan agama Islam.

Tekad selamat akidah
“Minda Pondok bertekad menyelamatkan akidah umat Islam di negara ini serta menyatukan mereka daripada perpecahan. PAS tergolong parti munafik kerana Nabi Muhammad SAW bersabda bahawa tiga tanda munafik ialah apabila bercakap - berdusta, apabila berjanji- memungkirinya, dan apabila diberi amanah - khianat,” katanya ketika dihubungi BH.

Ahli Jawatankuasa Ikatan Cendekiawan Islam Kelantan (ICIK), Zawawi Awang, berkata PAS semakin terdesak memperalatkan emosi keagamaan untuk menakut-nakutkan pengundi supaya menyokong parti itu pada PRU-13, terutama selepas pendakwah dan ulama pondok bangkit menentang penyelewengannya. 
 
http://o.bharian.com.my/bharian/articles/Partihanyaperalatagamatarikundi/Article/index_html | hwa - 30/4/13

Tiada ulasan: