29 April 2013

PRU-13: Nik Aziz pembohong besar - Tun Mahathir

PASIR MAS 28 April - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menyifatkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai pembohong besar.
Beliau berkata, Nik Abdul Aziz berbohong kepada seluruh umat Islam apabila menyatakan bahawa Pas itu Islam dan Islam itu Pas.
"(Nik Aziz) pembohong besar, awak tak percaya? Dia bohong Pas adalah Islam, Islam adalah Pas, sebab itu saya tanya kitab mana dia baca, dalam al-Quran tidak ada, ini menipu seluruh umat Islam.
"Kalau Pas itu Islam, Islam itu Pas bermakna orang Islam lain yang tak masuk Pas di seluruh dunia 1.6 bilion ini semua kafir, bukan saja UMNO kafir tetapi dia mengkafirkan seluruh umat Islam, dia berbohong.

"Bila ulama campur aduk agama dan politik macam kita letak barang busuk dengan barang baik, takkan barang busuk itu jadi baik, barang busuk menyebabkan barang baik jadi busuk, bila campur kena buat tafsiran halalkan perbuatan ini satu pembohongan," katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas Majlis Ramah Mesra Bersama Tun Mahathir Mohamad di rumah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas, Che Johan Che Pa di sini hari ini.

Yang turut hadir, calon Bebas Parlimen Pas Mas, Datuk Ibrahim Ali dan tiga calon Barisan Nasional (BN) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Parlimen tersebut, Datuk Hanafi Mamat (Tendong); Tuan Anuwa Tuan Mat (Pengkalan Pasir) dan Aimi Jusoh (Chetok).
Dr. Mahathir berkata, rakyat Kelantan sedar dengan keadaan yang berlaku sekarang dan BN mempunyai peluang untuk mengambil alih negeri ini. - UTUSAN ONLINE

Tiada ulasan: